Jednou z hlavních chyb, které se dopouští většina začínajících podnikatelů, je, že se chtějí zavděčit všem. Myslí si, že když specifikují své zákazníky, klienty, že když si stanoví cílového, ideálního zákazníka, tak o spoustu klientů přijdou. Jenomže je tomu právě naopak.
Pokud si nestanovíte svého ideálního zákazníka, člověka, kterému chcete nabízet své produkty a služby, nebudete vlastně vědět, komu chcete své služby, produkty nabízet. A pokud to nebudete vědět vy, jak to má poznat někdo jiný? Jak člověk pozná, že to, co vy nabízíte, je určené pro něj?
Proto je vždy v podnikání důležité stanovit si svého ideálního zákazníka. Zákazníka, pro kterého své produkty nebo služby vytváříte. Zákazníka, na kterého budete cílit reklamu. Zákazníka, kterému budete přizpůsobovat obsah vašeho webu, e-shopu.
A na blogu to funguje úplně stejně. Proto, aby se váš blog mohl stát úspěšným, abyste mohli na svůj blog přitahovat čtenáře a návštěvníky a vaše budoucí klienty a zákazníky, je potřeba nejprve vědět, kdo tím vaším cílovým návštěvníkem je.
Komu je blog určený. Pro koho svůj blog píšete. Pro koho publikujete obsah. A tomuto cílovému návštěvníkovi přizpůsobit obsah vašeho blogu. To znamená nejenom mu přizpůsobovat obsah ve formě článků a příspěvků, ale také mu přizpůsobit veškerý další obsah na vašem blogu.
Pokud v tuto chvíli nemáte na svém blogu návštěvnost, může tím důvodem být právě to, že možná sami nevíte, pro koho blog píšete. Pro koho publikujete příspěvky. Pro koho vlastně tvoříte obsah na vašem blogu.
Kdo je tedy tím vaším cílovým návštěvníkem? Pro koho píšete svůj blog? Je to muž, žena? V jakém věku? Jaký má příjem? Je to podnikatel, zaměstnanec? V jakém oboru pracuje? Jak tráví svůj volný čas? Co tento člověk řeší? Na jakou otázku hledá odpověď? Jaký problém řeší? Po čem touží? Co potřebuje? S čím mu vy můžete pomoci? Čeho se bojí? Co ho trápí? Jaké má frustrace? Na co hledá odpověď? Jaké má přání, sny? V čem chce být úspěšný?
Jakmile si odpovíte na tyto otázky, najdete právě toho vašeho cílového návštěvníka, člověka, pro kterého tvoříte svůj blog, právě jemu přizpůsobujte veškerý obsah na svém blogu. Jednoduše svůj blog tvořte právě pro něj.